wwww吃饱

教派 E-C

Most men indeed as well as most sects in Religion, think themselves in possession of all truth, and that wherever others differ from them it is so far error. Steele ,a Protestant in a Dedication tells the Pope, that the only difference between our Churches in their opinions of the certainty of their doctrines is, the Church of Rome is infallible and the Church of England is never in the wrong. But though many private persons think almost as highly of their own infallibility as of that of their sect, few express it so naturally as a certain french lady, who in a dispute with her sister, said, "I don't know how it happens, Sister but I meet with no body but myself, that's always in the right -不同宗教派别都是“以我为尊”,狭隘自大的,看不起“非我族类”,而大多数人也是如此,都会敝帚自珍、一叶障目。 一位名叫斯蒂尔的新教徒曾对教皇说,新教和天主教教义的唯一区别是,天主教奉罗马教会为圭臬,而新教认为自己才是标杆。 教徒们总是笃信自己的教派,每个人也总觉得自己不会出错,但只有孩子才能自然地表露这种自信。若是与姐姐争吵了,一个法国小女孩会说:“不知道为什么我无法接受你的观点,可能因为我总是独处,所以我总觉得自己是对的。”

 


评论